Suriname... no span - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jufclaske - WaarBenJij.nu Suriname... no span - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jufclaske - WaarBenJij.nu

Suriname... no span

Door: jufclaske

Blijf op de hoogte en volg

26 Juni 2010 | Suriname, Paramaribo

Daar ben ik dan... in Suriname! De reis was me wat, had natuurlijk te veel bagage en dit keer wist ik me er niet doorheen te praten. Dus de koffer weer open en toch spullen achterlaten. In Suriname aangekomen kwam de hitte me al tegemoet door de vliegtuigdeur. Jolanda, van het bestuur van de school, stond me op te wachten en het was leuk met haar kennis te maken. Ze bracht me gelijk naar school, die er prima uitziet (voor Surinaamse begrippen). Een zeer aangename verrassing stond me te wachten toen ik werd afgezet bij m'n/ons huis. Ik woon er samen met Arline, een Nederlandse collega, en het is zeeeer ruim, en schoon. Hoewel een enkel restje eten zorgt voor een invasie aan ongedierte. Het is dus een bovenwoning aan de Kwattaweg, een 'snelweg'. Denk niet gelijk aan de A16 ofzo, maar voor de Strijenaren, denk aan het drukke gedeelte van de Trambaan (naar Strijen toe) waar je dan direct aan zou wonen. Of voor de Amsterdammers, de Wibautstraat. Hoewel ook dat niet helemaal waar is, want het is dan wel geasfalteerd, maar daar is ook alles mee gezegd. Goed, ik ga binnenkort proberen een fiets te regelen, dat geeft toch meer vrijheid. Gisteren zijn we even naar de stad geweest, er is veel veranderd in de afgelopen 5 jaar. Ook nog een gesprek gehad op school over arbeidsvoorwaarden, verzekeringen en de afspraken die we hebben bij de vreemdelingenpolitie. Overigens is het ook nog de bedoeling dat we voor onze officiele start per 1 oktober bij het Ministerie een eed/gelofte af gaan leggen. Heb dus nog niet heel veel bijzonders te melden. Het is goed om hier te zijn, ik houd jullie op de hoogte!

  • 26 Juni 2010 - 15:02

    Jobina:

    Dearest sis,

    mis je hier, maar weet dat jij daar moet zijn! God be with you...you go with God!!
    Blessings & Love

  • 26 Juni 2010 - 16:21

    Corné:

    jow Clas,

    jammer van die bagage, maar verder klinkt het pri-ma :).

    We wachten ff de pic's af..


  • 26 Juni 2010 - 19:37

    Corina En Jan:

    Nou meid heel veel plezier en we houden ons zelf op de hoogte door je reisverslagen te lezen!

    Groetjes ome Jan en Corina Rick en Robin

  • 27 Juni 2010 - 21:10

    Femke:

    Spannend allemaal hoor, ik ga je weblog zeker bijhouden! Veel plezier daar! Groetjes

  • 30 Juni 2010 - 08:35

    Okura Hotel:

    Claske- leuk om te lezen....heel veel groetjes vanuit Amsterdam!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

...he is no fool who gives what he cannot keep, to gain what he cannot lose... - Jim Elliot -

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 113483

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 05 Augustus 2011

Living my life @ Paramaribo

24 Juni 2010 - 24 Augustus 2010

Suriname

28 April 2010 - 13 Mei 2010

back to my roots once more...

02 Februari 2010 - 06 Februari 2010

relaxen @ Turkije

30 November -0001 - 30 November -0001

overal en nergens

16 Augustus 2011 - 30 November -0001

Lesgeven in Lagos

Landen bezocht: