Suriname... Nederland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jufclaske - WaarBenJij.nu Suriname... Nederland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jufclaske - WaarBenJij.nu

Suriname... Nederland

Door: jufclaske

Blijf op de hoogte en volg

21 Augustus 2010 | Suriname, Paramaribo

Nog 2 nachtjes slapen en dan ga ik op vakantie naar Nederland.

Het is een drukke laatste week zo met de afronding van het schooljaar. Gekeken naar de GLOprestaties van de leerlingen (soort CITO score) zijn we de 3de beste Surinaamse school. De hoogst scorende leerling kwam trouwens van de Buchnerschool, de school waar ik eerder stage liep.
Dinsdag beleefden we een heus teamuitje naar Colakreek - het water is daar zo bruin dat het op cola lijkt - en woensdag vond de overdrachtvergadering plaats waarin ik eindelijk hoorde dat ik klas 3 (groep 5) in het nieuwe schooljaar krijg. Ik zal deze groep met een parallelklas en collega draaien (met wie ik het heel goed kan vinden) en de bedoeling is dat we veel van elkaar leren. Zij mij vooral over het Surinaams curriculum, inspectie eisen etc., ik haar over verschillende werkvormen, planning etc.
Donderdag en vrijdag was er kleuterkamp; 2 dagen lang vol activiteiten en een overnachting op school. Intensief, vermoeiend maar ook zeker de moeite waard.

En zo is de tijd omgevlogen. Omdat de winkels hier al om 17.00 sluiten en zaterdag zelfs al om 14.00, hebben we bijna nooit tijd om de stad in te gaan. Van mijn voornemen om hier een mooie dress voor de bruiloft te kopen is dan ook niks terecht gekomen. Nog even speuren in Nederland. Tot gauw!

  • 22 Augustus 2010 - 07:54

    Corne:

    zo, het lijkt erop dat je je draai aardig weet te vinden daar in Suri.
    Fijn dat de vooruitzichten goed zijn. is het minder moeilijk om weer afscheid te nemen in Nederland :).
    Tot snel

  • 22 Augustus 2010 - 11:37

    Mirjam:

    Fijn dat je weer even naar NL komt! Zie je snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

...he is no fool who gives what he cannot keep, to gain what he cannot lose... - Jim Elliot -

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 113522

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 05 Augustus 2011

Living my life @ Paramaribo

24 Juni 2010 - 24 Augustus 2010

Suriname

28 April 2010 - 13 Mei 2010

back to my roots once more...

02 Februari 2010 - 06 Februari 2010

relaxen @ Turkije

30 November -0001 - 30 November -0001

overal en nergens

16 Augustus 2011 - 30 November -0001

Lesgeven in Lagos

Landen bezocht: