Nederland... Suriname; nog 4 nachtjes slapen - Reisverslag uit Strijen, Nederland van jufclaske - WaarBenJij.nu Nederland... Suriname; nog 4 nachtjes slapen - Reisverslag uit Strijen, Nederland van jufclaske - WaarBenJij.nu

Nederland... Suriname; nog 4 nachtjes slapen

Door: jufclaske

Blijf op de hoogte en volg

17 September 2010 | Nederland, Strijen

Vanmorgen heb ik dan eindelijk mijn ticket kunnen boeken met de terugreisdatum van DV 18 augustus 2011.
Hoewel ik genoten heb van mijn vakantie in Nederland zie ik er zeker naar uit weer terug te keren naar Suriname (zeker gezien het weer, hoewel ik waarschijnlijk een klaagzang over de hitte aanhef zodra ik het vliegtuig in Suriname uitstap ;-)).

Ik heb tot 1 oktober de tijd om mijn klaslokaal in te richten en al mijn plannen voor het komend schooljaar uit te werken. Omdat ik (en de kinderen die ik ga lesgeven ook!) veel uitdaging nodig heb en vorm wil geven aan mijn eigen leerproces, heb ik het boek 'Vakbekwaam Onderwijzen' (voor de PABO'ers onder ons) eens doorgenomen en alle tips en ideeen genoteerd die voor mijn klas relevant zouden kunnen zijn. Die heb ik tot doelen geformuleerd en zo hoop ik -in het begin- wekelijks te evalueren wat er van deze mooie onderwijsplannen terecht is gekomen en eventueel bij te stellen om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen. Verder heb ik me al aardig voorbereid door hard te studeren op de handleidingen van aardrijkskunde, biologie en geschiedenis van Suriname.

Wat hoop ik naast het lesgeven op school te doen?
- een actieve rol te vervullen in het veranderingsproces op school
- actief lid te zijn van de kerk o.a. door zondagsschool te geven
- in november de 2 jarige Remedial Teaching opleiding aan het IOL te starten, wat 3 avonden p/week in beslag zal nemen
- assisteren bij de kinderwerkers training van Stichting Weid Mijn Lammeren
- met veel plezier werken bij Phoenicia Suite&Lounge als parttime receptioniste
- last but not least... mijn scriptie voor onderwijskunde af te schrijven!
O ja... en hoewel ik lichamelijke inspanning beperk tot het puur noodzakelijke ivm de hitte, heb ik af en toe nog het voornemen om wat meer te gaan bewegen.
Genoeg te doen dus en ik heb er véél zin in!!!

Laat af en toe eens een reactie/berichtje achter en mocht je het leuk vinden op de hoogte gehouden te worden van mijn belevenissen, vul dan je email (linksonder) in.

  • 17 September 2010 - 11:00

    Garth:

    Ha Clakke,

    Heel veel succes met het realiseren van ál je doelen. Het zijn er nogal wat. Tot zaterdag...

  • 20 September 2010 - 19:18

    L.de Geus:

    claske
    goeie reis weer terug naar suriname.nu gaat het echte werk beginnen. succes en gods nabijheid toegewenst.

  • 21 September 2010 - 10:49

    Corina:

    Goede reis terug en heel veel succes wat al datgene dat je wil doen en bereiken!

    Lieve groet

    Ome Jan Corina Rick en Robin

  • 21 September 2010 - 12:26

    Marianne:

    Hi girl,
    Heel veel succes met AL je plannen in Suriname!
    Lots of love, Mar

  • 21 September 2010 - 20:01

    Anja Zoeter:

    Lieve Claske, veel plezier in Suriname. Geef ze met net zoveel liefde les als je bij Sanne hebt gedaan. Dan weet ik zeker dat je een hele mooie tijd tegemoet gaat.
    Heel veel lieve groetjes van Sanne.
    en ook van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

...he is no fool who gives what he cannot keep, to gain what he cannot lose... - Jim Elliot -

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 1937
Totaal aantal bezoekers 113530

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 05 Augustus 2011

Living my life @ Paramaribo

24 Juni 2010 - 24 Augustus 2010

Suriname

28 April 2010 - 13 Mei 2010

back to my roots once more...

02 Februari 2010 - 06 Februari 2010

relaxen @ Turkije

30 November -0001 - 30 November -0001

overal en nergens

16 Augustus 2011 - 30 November -0001

Lesgeven in Lagos

Landen bezocht: